Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Ansioitunut auttaja
merzy77
Kirjoituksia: 68
Rekisteröity: ‎24-07-2012

Viite: Kysymyksiä Iphonesta

Manipenni kirjoitti:

Itse kyselin noista ohjelmista helmikuussa ja tässä pätkä kyseisen keskustelun vastauksesta: "Whatsapp tunnistaa käyttäjät puhelinnumeron perusteella ja sovellus löytää käyttäjät kontaktiesi joukosta automaattisesti jolloin voit alkaa viestitellä. Erittäin loistava ja helppokäyttöinen sovellus. Ensimmäinen vuosi on veloitukseton ja sen jälkeen tulee käsittääkseni pieni vuosimaksu joka on dollarin luokkaa."

Ei ole ollut ohjelma mulla Nokiassa, kuin reilun kukauden. Nyt, kun olisin sen iphoneen asentanut se pyytää maksua. Liekö sitten sekin syynä,että se on asennettuna siinä entisessä Nokiassa, kun puhelin on ns. varaluurina:smileyhuh:

Saunalahti Norppa+
Lumia 710 pinkki
Iphone 4 valkoinen
Käytä vain tekstiä.
inf
Sankari
inf
Kirjoituksia: 420
Rekisteröity: ‎06-06-2008

merzy77 kirjoitti:

Manipenni kirjoitti:

Itse kyselin noista ohjelmista helmikuussa ja tässä pätkä kyseisen keskustelun vastauksesta: "Whatsapp tunnistaa käyttäjät puhelinnumeron perusteella ja sovellus löytää käyttäjät kontaktiesi joukosta automaattisesti jolloin voit alkaa viestitellä. Erittäin loistava ja helppokäyttöinen sovellus. Ensimmäinen vuosi on veloitukseton ja sen jälkeen tulee käsittääkseni pieni vuosimaksu joka on dollarin luokkaa."

Ei ole ollut ohjelma mulla Nokiassa, kuin reilun kukauden. Nyt, kun olisin sen iphoneen asentanut se pyytää maksua. Liekö sitten sekin syynä,että se on asennettuna siinä entisessä Nokiassa, kun puhelin on ns. varaluurina:smileyhuh:

Tuolla ei ole merkitystä, jos se on ollut asennettuna Nokialaisessa. iPhone ja Nokia ovat täysin omilla ekosysteemeillään, ja Whatsapp on maksullinen sovellus ainakin App Storessa (tosin tähän maksuun taisi sisältyä käyttöaikaa vuosi vai pari, en muista).

OnePlus One 64GB Sandstone Black
Nexus 5 32GB Black
Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
kjns
Kirjoituksia: 462
Rekisteröity: ‎22-01-2005

merzy77 kirjoitti:

Näköjään whatsapp muuttanut tuon ensilatauksenkin maksulliseksi... Ennen sen sai ladata veloituksetta ja käyttää ensimmäisen vuoden ilmaiseksi, mutta nykyään näköjään joutuu maksamaan kun sen lataa iphonelle. Itse olen sen saanut joulukuussa vielä ladattua ilman maksua vuodeksi ilmaiseksi käyttöön.

Muuten voisi ehkä käyttää jotain muutakin ohjelmaa, mutta kun lähipiirissä on noita symbian-käyttäjiä ja whatsapp on ainoa kunnon viestisovellus joka toimii niidenkin suuntaan.

Käytä vain tekstiä.
Satunnainen keskustelija
teuvvo
Kirjoituksia: 13
Rekisteröity: ‎13-09-2012

1) Saako tuon näppiksen sellaiseksi, että näppäimestä itsestään näkee tuleeko isoja vai pieniä kirjaimia

Shift-nappulasta näkee.

> 2) Saako johonkin asetuksen "älä perhana kysy AppleID tunnusta joka jeebuksen kerta kun yritän ladata vaikka ilmaista ohjelmaa"?

Ei. 15min ajan se on voimassa kun ohjelmia lataat.

> 3) Onko mitään ohjelmia, joissa ikoni olisi dynaaminen?

Calendar on, muita ei taida olla. Kellonaikahan näkyy näytön yläreunassa.

> 4) Eikö *tosiaan* ole mitään helpompaa tapaa vaihdella WiFi/BT/ym. asetuksia, kuin aina mennä itse asetuksiin ja vaihtaa sieltä? Mitään tapaa tehdä shortcuttia ikoniksi suoraan aloitusnäyttöön?

Ei ilman Jailbreakia.

Käytä vain tekstiä.
Satunnainen keskustelija
teuvvo
Kirjoituksia: 13
Rekisteröity: ‎13-09-2012

merzy77 kirjoitti:

Mietteitä herättää sellainen asia, että miksi whatsApp on iphoneen maksullinen, kun sen saa Nokiaan ilmaiseksi? Tarvitisin tuollaisen kuvaviestinlähetysohjelman, mutta EN HALUA antaa luottokorttitietojani 0,79 centin vuoksi.

Vielä kansioasiaa. Miten saan tuohon alkunäytölle lisää kansioita? Mulla on vain työkalut ja lifestyle. Olen koittanut lisätä kansioita ohjelmia järjestelemällä, mutta ei onnistu.

Minäkin muuten mietin tuota ID-tunnusjuttua. Miksi sitä kysytään, vaikka latais jonkun ilmaisohjelman? Maksullisten kohdalla sen ymmärrän paremmin.

Viber on vastaava ilmainen viestitysohjelma jolla voi myös soittaa netin kautta. WhatsApp on tosiaan nykyään maksullinen, ostin itsekin juuri.

Kansioiden luontiin löytyy mainiot ohjeet käyttöohjeesta ja Googlesta, ni ei tarvitse palstan vastauksia odotella.

Pidä sormea painettuna ikonin päällä pari sekuntia, ja kun se heiluu, siirrä se toisen ikonin päälle.

Ja salasanaa kysytään koska ilmaisohjelmat tallentuvat sun Apple-ID:n tietoihin, ja asetuksista riippuen automaattisesti myös muihin laitteisiin.

Käytä vain tekstiä.
Tietotoimisto
AnttiV
Kirjoituksia: 477
Rekisteröity: ‎21-08-2008

Tänks taas :smiley:

teuvvo kirjoitti:
Shift-nappulasta näkee.

Ehkä tuo on jonkinnäköinen tottumuskysymys, mutta minusta ainakin Android/WP:n tapa esittää tuo on todella, huomattavasti paljon parempi ja intuitiivisempi. Ikävä yllätys, ettei sitä saanut muutettua.

teuvvo kirjoitti:
Calendar on, muita ei taida olla. Kellonaikahan näkyy näytön yläreunassa.

Niin näkyy, aika pienellä tosin. Olisin kaivannut esim. sään ja just kellon dynaamisiksi aloitusnäyttöön. En ole kovasti sen fani että aina pitää käynnistää jokin, että saa jotain infoa. Siksi Android (ja osin WP) on mielestäni huomattavasti parempi, kun aloitusnäyttöön saa juuri niin paljon infoa näkyviin yhdellä vilkaisulla kuin itse haluaa. iPhonea tarvii ilmeisesti aina käpälöidä erikseen kun jotain haluaa nähdä. Tosin lock-screen on sitten hieman dynaamisempi kuin Androidin alkuperäinen, siitä plussaa iPhonelle. (pidin esim. erittäin paljon siitä miten sähköpostit näkyvät lockscreenilla.)

teuvvo kirjoitti:
Ei ilman Jailbreakia.

no peeveli. joudun syystä tai toisesta aika usein vaihtamaan 3G/WLAN tilojen välillä ja pistämään Bluetoothia on/off. Aika harmittavaa että se pitää noin hankalasti tehdä.

Jotenkin en millään osannut kuvitella etukäteen sitä, että eniten hankaluutta noista kolmesta aiheuttaisi iPhone. Oletin Applen maineesta (ja siitä että käytin monta vuotta pelkästään Macceja) nimenomaan sitä, että iPhone olisi noista ehdottomasti helpoin ja kaikki vain "boom" toimisivat. Eipä ollut näin. Kyllä saa tapella iMessage/FaceTime aktivoinnin kanssa, asetusten muuttamisen kanssa ja tuo on näistä kolmesta ainoa laite missä päivittäin joudun painelemaan jotain (virtuaali-) nappulaa useita kertoja, kun se ei vaan rekisteröi painallustani. Huomasin myös, että iPhonessa joudun usein painamaan näyttöä paljonkin kovempaa, kuin esim. Tabissani. Hämmentää, sillä jo HTC Desire aikoinaan toimi todella, todella hennolla hipaisulla.

Sony Xperia Ultra Z, HTC One, Apple iPhone 5, Nokia Lumia 710
Samsung Galaxy Tab 7.7, Tab (orig.), Note 8.0; Apple iPad (4th)
Käytä vain tekstiä.
Tietotoimisto
AnttiV
Kirjoituksia: 477
Rekisteröity: ‎21-08-2008

teuvvo kirjoitti:
Ja salasanaa kysytään koska ilmaisohjelmat tallentuvat sun Apple-ID:n tietoihin, ja asetuksista riippuen automaattisesti myös muihin laitteisiin.

Toisaalta ymmärrettävää, mutta omasta mielestäni todella typerää ja jopa lisää tietoturvariskiä. Lisää sitä siksi, koska ainainen kysely kannustaa ihmisiä vaihtamaan salasanakseen jotain mahdollisimman lyhyttä ja helposti kirjoitettavaa, kun sen joutuu kuitenkin kirjoittamaan niin usein.

Mielestäni olisi huomattavasti parempi esim. vaatia salasanaa lukitusnäytön avauksessa ja mahdollisesti kun AppStorea käynnistää. Sen jälkeen riittäisi ihan hyvin OK/Cancel-tyyliset napit tai jotain. 

Mikäli salasanaa kysyttäisiin vain satunnaisesti/harvoin, ihmiset pitäisivät sen monimutkaisempana ja pidempänä, mikä näinollen lisäisi tietoturvaa muussa AppleID:n käytössä.

Sony Xperia Ultra Z, HTC One, Apple iPhone 5, Nokia Lumia 710
Samsung Galaxy Tab 7.7, Tab (orig.), Note 8.0; Apple iPad (4th)
Käytä vain tekstiä.
Ansioitunut auttaja
merzy77

teuvvo kirjoitti:

merzy77 kirjoitti:

Mietteitä herättää sellainen asia, että miksi whatsApp on iphoneen maksullinen, kun sen saa Nokiaan ilmaiseksi? Tarvitisin tuollaisen kuvaviestinlähetysohjelman, mutta EN HALUA antaa luottokorttitietojani 0,79 centin vuoksi.

Vielä kansioasiaa. Miten saan tuohon alkunäytölle lisää kansioita? Mulla on vain työkalut ja lifestyle. Olen koittanut lisätä kansioita ohjelmia järjestelemällä, mutta ei onnistu.

Minäkin muuten mietin tuota ID-tunnusjuttua. Miksi sitä kysytään, vaikka latais jonkun ilmaisohjelman? Maksullisten kohdalla sen ymmärrän paremmin.

Viber on vastaava ilmainen viestitysohjelma jolla voi myös soittaa netin kautta. WhatsApp on tosiaan nykyään maksullinen, ostin itsekin juuri.

Kansioiden luontiin löytyy mainiot ohjeet käyttöohjeesta ja Googlesta, ni ei tarvitse palstan vastauksia odotella.

Pidä sormea painettuna ikonin päällä pari sekuntia, ja kun se heiluu, siirrä se toisen ikonin päälle.

Kiitos neuvosta. Löysinpä ohjeet. Sain myös Safariin tehtyä kirjanmerkkikansioita, niiden käyttäminen oli hieman hankalaa, mutta onnistui kumminkin.

Saunalahti Norppa+
Lumia 710 pinkki
Iphone 4 valkoinen
Käytä vain tekstiä.
Ansioitunut auttaja
merzy77

Hei käyttääkö teistä kukaan Siriä minä olisin kiinnostunut käyttämään sitä, mutta en oikein osaa ajatella miten hyödyntäisi sitä omassa elämässään?

Kertokaa kokemuksistanne, kiitos!

Saunalahti Norppa+
Lumia 710 pinkki
Iphone 4 valkoinen
Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
kjns
Kirjoituksia: 462
Rekisteröity: ‎22-01-2005

merzy77 kirjoitti:

Hei käyttääkö teistä kukaan Siriä minä olisin kiinnostunut käyttämään sitä, mutta en oikein osaa ajatella miten hyödyntäisi sitä omassa elämässään?

Kertokaa kokemuksistanne, kiitos!

Harva ihminen osaa ääntää englantia niin hyvin, että Siri tajuaisi sinua. Suomea kun se ei tue...

Ainoa hyöty mitä heti keksin olisi soittaminen kontaktille autoa ajaessa tms..?

Käytä vain tekstiä.